Következő 10 cikk | Előző 10 cikk |
Januártól szolgál az új londoni busz |
djnorth12 |
2011.05.31. 18:23 |
Már félig kész az új londoni autóbusz első, sorozatgyártású változata. Januárban áll szolgálatba az elektromos hajtású Routemaster.
Januártól szolgál az új londoni busz
|
Yamaha FZ8: arany középút |
djnorth12 |
2011.05.26. 14:37 |
Az ezres motor túl sok, a 600-asból viszont hiányzik a nyomaték? Erre a kérdésre lehet jó válasz a Yamaha FZ8-as.
Milyen unalmas lenne a világ, ha mindenkinek ugyanaz jönne be! Van, akinek 150 lóerő felett kezdődik az élet, s akkor érzi jól magát a motoron, ha az első kerék többet van a levegőben, mint az aszfalton. Aztán létezik olyan is, akinek a teljesítmény nem vagy csak kevésbé számít, illetve van olyan is, aki nem tartozik egyik szélsőséges táborba sem, egyszerűen csak egy jól motorozható gépet akar, élvezetes, de még nem kezelhetetlen erővel.
Milyen unalmas lenne a világ, ha mindenkinek ugyanaz jönne be! Van, akinek 150 lóerő felett kezdődik az élet, s akkor érzi jól magát a motoron, ha az első kerék többet van a levegőben, mint az aszfalton. Aztán létezik olyan is, akinek a teljesítmény nem vagy csak kevésbé számít, illetve van olyan is, aki nem tartozik egyik szélsőséges táborba sem, egyszerűen csak egy jól motorozható gépet akar, élvezetes, de még nem kezelhetetlen erővel.Utóbbi szempontból a Yamaha nagyon eltalálta az FZ8-ast: 106 lóerője miatt nem kell profinak lennünk ahhoz, hogy kiaknázzuk a teljesítményét, ugyanakkor attól sem kell tartani, hogy egy-egy előzésbe „beleragadnánk”.
Nem érdemes lebecsülni, erő van bőven
A 106 lóerős teljesítmény tulajdonképpen a pár évvel ezelőtti ezres gépek szintjét hozza. Az új négyszelepes hengerfej és a testvérmodellekhez képest módosított szívó- és kipufogócsatornák jóvoltából az alsó fordulatszám-tartományban sem tétlenkedik a már-már túlságosan visszafogott hangon dolgozó, soros négyhengeres egység – a 44 lóerővel combosabb, 1000 cm3-es FZ1-eshez képest minimális a különbség! Átütő erőre azonban akkor számíthatunk, ha a fordulatszámmérő mutatója elhagyja a 6000-es jelzést. Ekkor mintha újult erőre kapna a blokk, s a könnyített főtengely meg sem áll a közel 12 000-nél bekövetkező leszabályozásig. Pillanatok alatt beleszaladhatunk igen komoly sebességtúllépésbe, hiszen a második sebességfokozat 150 km/óra felett „fogy el”… Az FZ8-as tehát egyáltalán nem nevezhető vérszegénynek!
|
Újdonság |
djnorth12 |
2011.05.25. 12:23 |
2011. május 25.
Noha Genfben már lényegében szériaváltozatában bemutatkozott a Toyota hátsókerékhajtású kupéja, azért lesz újdonság a szériagyártásra is.
|
Következő 10 cikk | Előző 10 cikk |
|